Petr Bendl, nový ministr dopravy

Trvalo to tři měsíce, ale nakonec je vládní rošáda jako reakce na prohrané podzimní volby na světě. Ke změně dojde na pěti ministerských postech, zdravotnictví, místním rozvoji, v resortu pro lidská práva, na postu předsedy Legislativní rady vlády a také v křesle ministra dopravy nastane změna. Noví ministři by snad měli být jmenováni třiadvacátého ledna. Začíná pátečních Dvacet minut Radiožurnálu, přeji vám dobrý podvečer. Dnes přijal pozvání do studia Českého rozhlasu bývalý středočeský hejtman, místopředseda ODS a nyní oznámený nový ministr dopravy Petr Bendl, dobrý den.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Hezký dobrý podvečer.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Na konci října jste odmítl nabídku Mirka Topolánka na to účastnit se v jeho vládě. Co je teď jinak, proč jste ji teď přijal?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Jinak je to, že proběhl kongres a na tom kongresu jsme byl zvolený místopředsedou ODS, což si myslím, že je teď legitimní stát se tím, na co jsem se připravoval čtyři roky ve funkci stínového ministra dopravy, a to je přijmout funkci ministra dopravy.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
I před kongresem jste byl místopředseda, jen pro pořádek.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Ale musel jsem si jít pro, řeknu, nový mandát.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Teď jste ho tedy dostal na kongresu a je legitimní být ministrem dopravy vzhledem k tomu, že jste čtyři roky dělal stínového ministra dopravy za ODS. Na druhou stranu v roce 2006 dostal před vámi přednost Aleš Řebíček.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
To je pravda, protože jsem chtěl zůstat ve funkci hejtmana.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Takto je to postaveno a bylo to postaveno.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Ano.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
To bylo vaše rozhodnutí. Kdy budete podle vašich informací přesně jmenován? Já jsem citoval to, co je v podstatě, řekl bych, citováno zhusta médii třiadvacátého ledna. Je to to správné datum?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Říkal ho pan premiér, že v tomto duchu jednal s prezidentskou kanceláří a protože to je závislé i na čase a samozřejmě ochotě pana prezidenta. A vypadá to tak, že by to mělo být třiadvacátého.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Je to už úplně, takříkajíc, hotovo, anebo ještě do toho něco může vlézt? Myslím tím přímo do vašeho jmenování ministrem dopravy?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
V politice se říká nikdy neříkej nikdy, proto de facto, to je, respektive de jure, de facto to není, dokavaď to nepodepíše prezident, tak to hotové není, ale myslím si, že zase nebývá zvykem, aby vyřčené slovo člověk bral zpátky. Myslím, že to je z velké části definitivní záležitost.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Pane místopředsedo Bendle, jaké personální změny provedete, až přijdete na ministerstvo dopravy?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Já před tím budu obecný, protože jsem řekl, že konkrétní jména řeknu po případném jmenování, ale žádnou super velkou revoluci nechystám, abych dělal to, co dělali sociální demokraté v krajích po vítězných volbách, nic takového. Nicméně některé lidi do týmu si zcela určitě přivedu.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Z té logiky věci někteří lidi z Řebíčkova týmu budou muset odejít.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Tak to je asi normální, není na tom nic divného, člověk tam nechce být utopen lidmi, se kterými se nezná tak dobře a protože ponese odpovědnost za fungování ministerstva, tak je asi přirozené, že někoho si sebou budu chtít vzít.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Nejbližší člověk Aleše Řebíčka, ještě stále ministra dopravy, je první náměstek Jiří Hodač. Je to jeho, řekl bych, spolupracovník ze severních Čech. Je on tím, kdo odejde?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Já, když dovolíte, zůstanu u toho, co jsem vám řekl před minutou, že bych tým oznámil až po jmenování.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak aniž bych chtěl jména, už máte jasno v tom, jak ten tým změníte, nebo to je ještě v chodu?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Mám víceméně jasno.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Celkem už nějakou dobu, zhruba asi tu dobu, co koluje v kuloárech a médiích vaše jméno, coby jméno nového ministra dopravy, tak se také mluví o tom, že přivedete některé bývalé hejtmany za ODS, kteří teď, jak bych to řekl hodně lidově, nemají do čeho píchnout. Snad až na Ivo Tomana z Pardubického kraje, který je zmocněncem pro výstavbu rychlostní silnice R 35.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Ano, Aleš Řebíček jmenoval Ivo Tomana zmocněncem pro R 35, což si myslím, že je naprosto v pořádku. Já bych se pokusil oddělit tady dvě pozice, jedna ministr dopravy a druhá místopředseda ODS. ODS by se měla snažit maximálně využít ten lidský potenciál, který měla na krajích, ať už to byli hejtmani, jejich náměstci, vedoucí odboru, tam vznikly týmy lidí v jednotlivých oblastech. Není to jenom doprava, ale je to školství, zemědělství, životní prostředí a spousta dalších oblastí, které by ODS měla umět využít a to, že ti lidé z řady krajů odešli, ale jsou kvalifikovaní a jsou schopní, bylo by škoda je nevyužít a nevyužít jejich zkušeností. To v tomhle ohledu se týká i za ministra dopravy, nebo jakéhokoliv ministra za Občanskou demokratickou stranu. Nicméně já vnímám a určitě nechci, aby si někdo myslel, že ministerstvo dopravy se má stát nějakým odkladištěm politiků a nějakou trafikou, nebo něco podobnýho, to v žádném případě. A budu hledat nějakou formu využití zkušeností a spolupráce s regionálními politiky i komunálními politiky za ODS, samozřejmě s poslanci to je přirozené, ale nebude to ve funkci náměstků.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tedy hejtmani, a jsou zmiňováni například liberecký Petr Skokan nebo ústecký Jiří Šulc, prostě náměstky vašimi nebudou.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
To jsem teďko řekl.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
To řekl ve Dvaceti minutách Radiožurnálu Petr Bendl, místopředseda ODS a také oznámený nový ministr dopravy. I přesto všechno, co jste říkal o využití nějakého odborného potenciálu za tu dobu, co ODS vládla v krajích a to, co tam bylo vytvořeno za, řekněme, zkušenosti a nasbíráno za zkušenosti, tak se spekuluje o tom, že je potřeba nějakým způsobem dát práci těm, kteří neuspěli v podzimních volbách. To jste vy, to jsou právě jmenovaní hejtmani, to jsou možná další lidé. Proč by to tak nemělo být? To je stejně legitimní důvod jako využít jejich potenciál.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Využít jejich potenciál a hledat, aspoň co já vím, když bych se vrátil zpátky na začátek, tak řada těch mých kolegů bývalých a asi pořád kolegů, i když už nejsme v těch pozicích, ve kterých jsme byli, má svoje jisté a má nějakou oblast, kam se chtěli zaměřit. V mém případě, kdyby se nestalo to, co se stalo, tak já bych pro sebe řešení měla řešení mám. Pro mě to nebyla a není žádná existenční záležitost. Pro mě to jenom pokračování v tom procesu nějakém možná kariérním nebo jak to říct, ale určitě není to záležitost, že bych hledal práci a že to je pro mě záležitost zajištění si nějakého finančního příjmu a podobně. To v žádném případě.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Co podle vašeho názoru, pane Bendle, dělal Aleš Řebíček jako ministr dopravy, teď úmyslně nepoužiju slovo špatně, protože byste se asi pravděpodobně vzpouzel hodnotit kolegu, tak co nedělal úplně dobře?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Já jsem s Alešem Řebíčkem spolupracoval nejenom jako místopředseda ODS, ale také jako hejtman. Takže řada těch věcí se změnila a ta pozice není jednoduchá. Kdo trošku nahlídne pod pokličku toho všeho, co to ministerstvo dopravy pod sebou skrývá, ať už jsou to problematika železnic a dálniční úpravy bezpečnosti na silnicích, STK, prostě všeho toho, strukturálních fondů evropských peněz a všeho, co s tím souvisí, do toho předsedání Evropské unie a tak dál. Ty problematiky je spousta. A asi by bylo logické, že nemůže být všechno super a nejlepší. Diskutovala se cena našich dálnic na kilometr, že není srovnatelná s některými jinými cenami.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Že jsou drahé naše dálnice.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Že jsou naše dálnice drahé a podobně, ale vím, že se o to snažili. To konkurenční prostředí je potřeba otevřít. Je tady řada věcí. Myslím, že komunikace s veřejností, když bych měl říct něco, snad se za to na mě Aleš Řebíček nebude zlobit, protože naše vztahy jsou korektní velmi a když by ode mě bylo velmi neslušné, kdybych kritizoval všechno to, co bylo přede mnou. A co si budu chtít určitě změnit, je, teď řeknu, pohled veřejnosti na ministerstvo dopravy.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Jakým způsobem to chcete udělat? Mluvčí ministerstva dopravy je Karel Hanzelka, shodou okolností můj bývalý kolega z rozhlasu.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Já na to můžu říct to, abysme měli webové stránky třeba na kraji, jsme komunikovali s veřejností, tak naše návštěvnost byla v průměru zhruba tisíc šest set aktivních kontaktů denně.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Bohužel nejsem vybaven datem ministerstva dopravy.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
No právě. Tak se podívejte na webové stránky ministerstva dopravy a zjistíte, že prostě tam je určitě co dělat.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Dobrá. Já vám nabídnu protipohled Aleše Řebíčka, který pro server Aktuálně.cz, řekl bych, osvětlil svůj názor na to, z jakého důvodu musel nebo bude muset odejít z postu ministra dopravy. On říkal, není to otázka administrativní, personální nebo odborná, je to spíš vnitrostranická záležitost, nejsem širším vedení strany, myslel tím ODS, nejsem zasloužilý člen strany. Tolik vysvětlení Aleše Řebíčka.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Já bych to nechtěl komentovat, já myslím, že by to ode mě nebylo korektní. Já bych si přál, aby do budoucna naše vztahy byly korektní, naopak tudíž nechtějte po mě, abych Aleše Řebíčka komentoval.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak dobře, pojďme to odosobnit, Aleše Řebíčka dejme stranou. Je výměna na postu ministra dopravy čistě vnitrostranickou záležitostí, je potřeba urovnat a řekněme dát do rovnováhy nějaké vztahy či tlaky uvnitř ODS, anebo jde o čistě odbornou záležitost, že je potřeba prostě zlevnit dálnice, anebo vyřešit smlouvy s Kapschem?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Tak tuhlec tu otázku byste asi neměl směřovat na mě, ale spíš na premiéra.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
To já jí rozhodně směřovat budu. A vy neznáte na ní odpověď, pane místopředsedo?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Já myslím, že by to bylo lepší, když vám na ní odpoví premiér.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak on tady teď zrovna v tuto chvíli není, předpokládám, že vy to víte, tu odpověď víte, jenom nechcete odpovědět.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Ne, já bych jenom spekuloval a byl by to čistě můj subjektivní názor a nemusel by ...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Ale vy přeci máte názor na to, proč jste byl osloven zrovna vy na nového ministra dopravy.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Já moc prosím, abyste mě do toho netlačil. Já prostě nechci, nebo stojím velmi o to, aby naše vztahy s Alešem Řebíčkem byly korektní a jestli k tomu cokoliv chcete, zeptejte se, prosím, premiéra.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Říká zatím ve Dvaceti minutách Radiožurnálu Petr Bendl, oznámený nový ministr dopravy a také místopředseda Občanské demokratické strany. Já bohužel asi vaší prosbě ne zcela úplně vyhovím, protože se vás zcela nutně musím zeptat, jestli jedním z těch momentů, které možná, obrazně řečeno, Aleši Řebíčkovi srazily hlavu na ministerstvu dopravy, byly jeho ne zcela vyřešené vztahy s jeho bývalou firmou Viamont, která měla, řekněme, překvapivě velký nárůst veřejných zakázek po jeho nástupu na ministerstvo?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Tak vždycky se najde nějaká spekulace. Ono to člověk, jak říká jeden můj dobrý známý, ministr je člověk, který je na vrcholu potravinového řetězce a je, má spoustu přátel, ale samozřejmě i spoustu nepřátel. Já bych to nechtěl komentovat. Podle všech ukazatelů tam k žádnému porušení zákona o veřejných zakázkách nedošlo a to je to, co je důležité.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tím druhým, o čem se mluví, jsou smlouvy s firmou Kapsch, tedy výhradním dodavatelem mikrovlnného elektronického mýtného systému pro Českou republiku, pro zatím pro vozidla nad dvanáct tun. V jednom z drobných rozhovorů, které jste poskytl od oznámení, že budete ministrem dopravy, jste mluvil, že jednou z prvních věcí, které, na které se zaměříte, bude právě, řekněme, nějaké prohlídnutí či přezkoumání těch smluv s Kapschem. Co konkrétně budete dělat?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Už kolem toho vznikla velká fáma, jak ...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak to pojďme to dát zpátky na zem.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Audit Kapsche a podobně, já jsem na otázku, co s tím mikrovlnným systémem, odpověděl, jsou tady smlouvy, které učinil ještě, řeknu, ještě předchůdce Aleše Řebíčka a ty já musím respektovat a budu je respektovat. Jiná věc je, že politika ministerstva dopravy musí být politikou, která bude vyhánět kamiony, nebo aspoň bych si to přál vyhánět kamiony z center měst a obcí. Ono to zavedení mýtného učinilo přesný opak a je to možné doložit na statistikách, které mám k dispozici z jednotlivých měst a obcí, nejenom ve středních Čechách. A my budeme muset hledat způsob, jak ten trend obrátit. S tím budeme muset spolupracovat, protože tady prostě je závazek České republiky, který byl v minulosti udělán i se společností Kapsch, tudíž budeme muset hledat nějaký model, který by ten princip, o kterém jsem mluvil, zajistil.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Ten model možná ze zcela laického hlediska je na místě, to znamená zpoplatnit i nižší třídy silnic. K tomu se chystáte?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Trend v Evropě je takový, těch možností je víc. První je dopravní značení, které tedy podle mých zkušeností ještě z hejtmanské pozice příliš velkou roli nehraje. Jde o hlídaní nadměrně přetížených komunikací a přetížených nákladních automobilů, zejména kdy my jsme vyvinuli, nebo ve spolupráci s firmou, kterou tady tedy nebudu jmenovat, abych ne to, ještě na kraji vlastně instalovali zkušebně jednu váhu, která je schopná vážit nákladní automobily za jízdy bez zastavení. Má akreditaci a je možné ten kamion postihnout bez toho, aniž by tam byl personál, vyfotí, zváží, je možné postihovat a to bude jedna z cesta, jeden z modelů, jak případně tlačit na nákladní automobily, zejména teď řeknu ty přetížené, který nedodržují dopravní značení na komunikace, kam patří, anebo hold budou postiženy.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Pojďme se, prosím, vrátit ještě ke společnosti Kapsch, která přece jenom, co se mýtného systému v České republice týče, má zatím, řekněme, největší prostor. S firmou Kapsch byly minimálně za poslední dva roky podepsány některé dodatky, které umožnily různé věci, jako například bez výběrového řízení zakázku na dálniční, bych tak řekl, informační tabule za asi čtyři miliardy korun a několik dalších dodatků. Vy vůbec do toho, co bylo podepsáno, ať už byly přímo dodatky nebo smlouvy, nebudete sahat. To je pro vás úplně uzavřená věc?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Tak to, já samozřejmě budu chtít vědět, co je podstatou toho problému. Já neznám detaily smluv a neznám ty smlouvy. Proto jsem taky odpovídal ve vazbě na podobné otázky, které mi pokládáte, že samozřejmě se do toho podívám a že budu chtít vědět, k čemu je Česká republika zavázána a k čemu nikoliv, abych věděl, kde ministerstvo dopravy má prostor pro jednání a kde nikoliv.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
V Poslanecké sněmovně leží zákon, podle kterého by měly nově být zpoplatněny automobily i nad tři a půl tuny váhy. Ministerský mluvčí, tedy Karel Hanzelka říká, že už je v podstatě jasné, že podle dodatků právě ke smlouvě s Kapschem bude tuto zakázku právě společnost Kapsch provádět. Hotová věc, nebo o tom nevíte?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Neznám ten konkrétní dodatek a neznám ten konkrétní závazek, bylli podepsán, jestli možná změna není, tudíž teď je zbytečné o tom spekulovat.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Principiálně by měly být mýtným zpoplatněny automobily nad tři a půl tuny?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Je to trend, který je v celé Evropě. A s největší pravděpodobností tento fakt se stane i u nás.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Další, já už jsem o tom mluvil, zpoplatnění nižších, silnic nižších tříd.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Zpoplatnění silnic nižších tříd musí být ve spolupráci s jednotlivými kraji a regiony a samozřejmě ve spolupráci s obcemi. Tam je ta záležitost nedílná, byť kraje jsou majiteli a správci komunikací druhé a třetí třídy. Ale to má zase, protože to jsou všechno spojené nádoby, jak ty lokální komunikace nebo komunální, tak ty regionální, tak ty státní a proto je potřeba najít model, který by umožňoval regionům a obcím, aby si stanovily třeba samy možnost zpoplatnit. Když bych já měl mluvit za sebe, máli město obchvat, tak říkám obchvat zadarmo, ale chceli někdo si to zkrátit centrem města, pak říkám, asi by bylo motivační říct zaplať. Protože my, jeli jiné řešení, to znamená, můželi ten kamion město objet, ať vytlačujeme spíš tu nákladní dopravu z města ven.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Jinak řečeno, to, o čem se mluvilo naposledy, tuším, před rokem, že by podobný mikrovlnný anebo to je jedno, nějaký hybrid se satelitním systémem měl být vysunut i na jedničky, dvojky a trojky, tak o tom se dá uvažovat nebo ne?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Já jsem o tom přesvědčený, že to je směr, který bysme měli sledovat. Je otázkou, jestli se to za rok a půl, budeli vůbec rok a půl, dá stihnout, ale připravit tu záležitost určitě bych chtěl.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Říká zatím ve Dvaceti minutách Radiožurnálu oznámený nový ministr dopravy Petr Bendl, v tuto chvíli také místopředseda Občanské demokratické strany. Jako ministra dopravy vás čekají některé věci, které už byly v minulých dvou a půl letech probírány několikrát z Poslanecké sněmovny, vzbudily, řekl bych, velké vášně, mimo jiné i koaliční vášně. Jako například víkendové omezení jízdy kamionů. Máte na to nějaký ucelený názor, to, co byste chtěl eventuelně vtělit do nějaké třeba vládní novely zákona?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Ty kamiony obtěžují, proto je tady ten trend snažit se kamiony omezovat a zakazovat jim nebo přicházet s dobou, kdy jim to zakážeme, využíváním, nebo jízdu jako takovou. Já myslím, že to je citlivá věc, že lidé dobře vědí, zas obráceně, když někdy zakážu některé kamiony, objeví se mi to v ceně, protože to zkrátka spolu souvisí. A hledat optimální variantu nebude nikdy jednoduché. Takové systémové řešení zcela určitě jsou možnost tranzitní dopravy, aby využíval takových logistických center, nakládat pokud možno zboží na železnici a protože jsme v centru Evropy, jsme tranzitní zemí i zemí konečnou, měli bysme mít ten systém umožňující více využívat železnici.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Na druhou stranu, pane místopředsedo, máte před sebou, jak jste správně řekl, možná rok a půl jen.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
To je pravda, nicméně vždycky je to dlouhodobá záležitost a nezačneli se na tom, nepracujeli se na tom, bude to o to déle trvat. Směřují k tomu všichni. I my bysme měli hledat tento způsob. Zároveň vybudování a pokračování v budování dálniční sítě, to je pro nás klíčová záležitost a jak říkám, spojením, vybudováním logistických center, Kargo, to je jedna z věcí, která se děje už v tuto chvíli a bude i do budoucna prioritou ministerstva dopravy tak, aby ta logistická centra umožňovaly, řeknu, překládky zboží z jednoho typu přepravy na druhý a obráceně. To bude zcela určitě cíl. A pak bude to věcí hodně možná poslanců, to omezování, a postupu vlády v rámci tříkoalice dohody s zelenými a lidovci.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak formulace v koaliční dohodě je celkem jasná. Tak by mě zajímalo, jestli prostě dodržíte dikci koaliční smlouvy, kde je prostě psáno, že víkendový zákaz bude a bude rozšířen oproti tomu stavu, který byl před podpisem koaliční smlouvy, anebo jestli budete hledat nějaké jiné řešení.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Koaliční smlouva je daná, musela by se změnit jedině po dohodě všech koaličních partnerů. A jeli nějaké jiné řešení, muselo by mu předcházet, řeknu té koaliční dohodě, že se třeba změní, ale zase v diskusi s ostatními.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak a poslední otázka, pane místopředsedo Bendle, prosím jen krátkou odpověď. V Poslanecké sněmovně také leží poslanecký návrh zákona o změně zákona o provozu na pozemních komunikacích. Pod ním je podepsán mimo jiné Aleš Řebíček také, tam je jedna taková věta, že by na některých českých dálnicích a rychlostních silnicích měla být zvýšena rychlost až na sto šedesát kilometrů v hodině. Ano nebo ne z vašeho pohledu?

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Já obecně jsem pro zvýšení rychlosti na dálnicích a rychlostních komunikacích, pokud to bezpečnostní parametry budou umožňovat, protože bezpečnost je důležitá především. A bude to určitě otázka debaty s koaličními poslanci a s poslanci v poslaneckém klubu za ODS, protože oni budou těmi králi nad tím, jak to vlastně definitivně bude vypadat.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Uvidíme, jak to všechno dopadne. Oznámený nový ministr dopravy a místopředseda ODS Petr Bendl byl hostem těchto Dvaceti minut Radiožurnálu. Děkuji za váš čas, na shledanou.

Petr BENDL, bývalý středočeský hejtman, místopředseda strany /ODS/:
Já děkuji za pozvání.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Martin Veselovský byl také u mikrofonu. Přeji vám dobrý večer.

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je NEWTON Media, s.r.o. Texty neprocházejí korekturou.

autor: mav
Spustit audio