Pavel Maurer: Tři triky číšníků, kterými vás přimějí dát vyšší dýško

4. květen 2014
Glosa Pavla Maurera

Jak vysoké dáváte v restauracích dýško? A víte, že se v této sumě neodráží jen kvalita jídla? Číšníci a servírky na nás totiž zkoušejí své znalosti z psychologie hostů. Gastronaut Pavel Maurer prozrazuje nejúčinnější triky.

Víte, že zkušený pohostinský personál z vás dokáže vytáhnout vyšší spropitné? Taky se vám už někdy stalo, že jste dali vrchnímu nebo obsluhující číšnici větší dýško, než jste původně plánovali?

Věřte, že se to doopravdy stává a existuje pár zaručených triků, kterými dokáže chytrý personál vytvořit tak příznivou atmosféru u vašeho stolu, že mu o své vlastní vůli necháte obnos větší než je zvykem.

Obvyklé důvody jsou celkem známé. Jsme například velmi spokojení nebo se do restaurace chceme ještě někdy vrátit, aby si nás dobře pamatovali. Neradi bychom vypadali „čípácky“ neboli chudě. A kdybychom nedali nic, cítili bychom jakousi vinu. Důvodem může být i obsluha, která nás sexuálně přitahuje, proto se před ní chceme nějak zviditelnit.

Dle statistiky 76 % Čechů dává diškreci. Ale neděste se, takhle vysokou většinou ne. Jsme spořivý národ. Výše uvedené údaje jsou americké. Některá pravidla však určitě můžou platit i pro nás!

autor: Pavel Maurer
Spustit audio