Oscar nastartuje tvůrce nebo herce k ohromné kariéře, ale Český lev prý neznamená vůbec nic, tvrdí recenzentka
Českému filmu chybí kvalitní scénáře. Důvodem může být podle recenzentky Věry Míškové fakt, že scénáře si často píší sami režiséři, byť to podle ní často není na místě. Často navíc chybí dramaturgie.
„Scenáristé nemají dostatečnou pomoc zvenčí, dramaturgie je na tom v Česku špatně,“ domnívá se Věra Míšková a připomíná, že základ filmu tkví ve scénáři. Po zhlédnutí novinářských projekcí se pak filmový publicista dostává do situace, kdy se jeho recenze mění spíš v dramaturgické poznámky.
Blížící se předávání ocenění Český lev se podle jejích slov nemůže srovnávat s Oscary, podobně jako se Česko nemůže srovnávat se Spojenými státy. „Dostat Oscara, to nastartuje tvůrce nebo herce k ohromné kariéře a penězům. Ale získat Českého lva, to prý neznamená vůbec nic,“ připomíná Věra Míšková v rozhovoru s moderátorkou Patricií Strouhalovou.
Nejsme na tom dobře,“ myslí si recenzentka Věra Míšková a dodává: „Gró českého filmu není v dobré fázi.
Americký film je podle jejích slov poznamenám výrazným trendem, totiž natáčením filmů podle skutečnosti. Za film Revenant, který byl natočen podle skutečného příběhu, získal svého prvního Oscara také herec Leonardo DiCaprio.
Audio záznam celého rozhovoru si můžete poslechnout kliknutím na odkaz přímo v tomto článku a také v iRadiu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.