Oáza klidu a kosmetika pro tvrďáky. Obliba pánských holičství v Česku stoupá

26. únor 2016

Česko zažívá návrat gentlemanů, tedy alespoň pokud jde o vzhled. Ve velké míře za to mohou specializovaná holičství, která kromě kosmetických procedur nabízí mužům i pravý pánský relax. Cena se může vyšplhat i ke dvěma tisícům. Oholení břitvou nabízejí barbershopy kromě Prahy i třeba v Pardubicích, Liberci nebo Českých Budějovicích.

Sklenička whisky, doutník a pohodlné křeslo – takové služby nabízí většina českých barbershopů, tedy pánských holičství. Pro muže mají být hlavně oázou klidu.

U barbra, který si nechává říkat Áda, proces stříhání a holení jednoho klienta trvá až hodinu a půl. Vše se odehrává v malé, červeně vymalované místnosti, která leží hned vedle tetovacího studia. Před usednutím do koženého křesla vítá klienta po celém těle potetovaný muž s černě nalakovanými nehty. Své holičské a kadeřnické umění nazývá kosmetikou pro tvrdé chlapy.

Čtěte také

„Nejde jen o samotné holení, ale o celou proceduru – dám jim olej, pěnu, dvojitou napářku, což se tady moc nedělá... To je prostě kosmetika pro tvrďáky,“ říká.

A právě kvůli ní pod ruce bývalého tatéra usedá každé tři týdny i pravidelný zákazník. „Co se mi na tom líbí? No ta pohoda. To znamená – ostříhají vás, oholí, což je klasika první republika, dostanete paňáka a jdete domů,“ pochvaluje si.

Ceny začínají na 250 korunách

První specializované pánské lazebnictví otevřel před 6 lety v Praze Tomáš Kožíšek. Investice sice dosáhly stovek tisíc, dnes ale dveřmi jeho poboček projdou denně desítky klientů a kadeřník s dvacetiletou praxí přiznává, že to je jeho splněný sen.

„Měl jsem známé, kamarády, chlapy, kteří ke mně chodili, a vždycky jsme si říkali, že na stará kolena bychom mohli mít ten klasický barbershop, holičství z těch filmů, jak tam chodí a kecaj o všem možným,“ vysvětluje.

Interiér novodobého pánského holičství v Pardubicích

Tmavé stěny, černá kožená křesla, na stolech vyskládané břitvy a holiči v bílých košilích a šedých vestách přijímají jedno zákazníka za druhým. Ceny stříhání a holení začínají na 250 korunách, se speciálními procedurami se ale jedna návštěva může vyšplhat i na téměř dva tisíce. Tomáš Kožíšek dodává, že posezení ve specializovaném holičství prostě musí být zážitek.

„My jsme byli první, kteří začali upravovat obří chlupy v nose, my jsme byli první, kdo vypaloval chloupky v uších ohněm. To byl prostě úlet, na to se chodili koukat lidi,“ vzpomíná.

Do barbershopů chodí studenti i manažeři firem

Trend upravených mužů se v Česku uchytil. V 27 letech další síť specializovaných lazebnických studií otevřel i Tomáš Kucek. Dnes má tři holičství a popisuje, jací muži mají o zkrášlovací procedury pomocí ostré břitvy nejčastěji zájem.

Čtěte také

„V tuto chvíli jsou to všeobecně chlapi, kteří se o sebe chtějí starat, pečovat a chtějí vypadat upraveně. Není to tak, že by k nám chodili bohatí nebo chudí, jsou to studenti, ředitelé, manažeři velkých firem, je to hlavně o tom, že se chtějí odlišovat,“ upozorňuje.


Nejvíc peněz za pánskou kosmetiku utratí muži z Jižní Koreje – až jednu miliardu dolarů

Podle Tomáše Kucka ale čeští muži mají zájem i o pánskou kosmetiku nejen na vlasy, ale i na vousy, a nevadí jim za to utrácet i tisíce korun.

Služby zaměřené na muže se v Česku rozmáhají. Nově tak můžou v metropoli využívat i pánskou manikůru nebo pedikúru. Rozvíjející se svět chlapského zkrášlování potvrzuje i ikona českého kadeřnictví, která vytvářela účesy pro časopis Vogue, Robert Starý.

Podle něj k rostoucí oblibě pánských holičství přispěl i trend hipstrů. Rozvoj barbershopů šel nahoru, když se nastolil trend toho, že muži mají nosit víc vousy, delší vlasy, oholené strany a ten culík.

autor: bkl
Spustit audio