O projekt Generation What je velký zájem

15. duben 2016
Trendy

Přes milion zodpovězených otázek – to je dosavadní výsledek projektu Generation What. Český rozhlas na něm spolupracuje s Českou televizí. Mladí lidé ve věku 18 až 34 let mají skrze webový dotazník možnost vytvořit obraz svojí generace.

„Bylo to velmi příjemné překvapení, protože ty výsledky byly po prvním dni opravdu v řádech tisíců respondentů, což je srovnatelné v rámci Evropy například s Německem anebo s Francií, kde se ten projekt taky velmi dobře rozjel, a myslím si, že i české publikum na to zareagovalo velmi aktivně a velmi energicky,“ hodnotí vedoucí projektu Edita Kudláčová.

Na 148 otázek mohou lidé odpovídat na webu www.generation-what.cz. Kolik uživatelů se na stránku dostane z komunikačních kanálů Českého rozhlasu, sleduje editor sociálních sítí Vojtěch Soudný. Velký zájem o projekt Generation What byl i na sociálních sítích

„Ten příspěvek, který jsme sdíleli hned v pondělí ráno, vidělo zhruba 20 000 lidí, z nichž asi tisícovka si klikla přímo na anketu,“ říká Vojtěch Soudný a pokračuje: „Měli jsme i spoustu zpětné vazby od lidí na twitteru, že se jim anketa líbí, že jim sice připadá dlouhá, ale že přes to ji vyplnili až do konce.“

A jak bude projekt Generation What pokračovat? „V dalších týdnech bychom určitě chtěli přibrat do spolupráce univerzity a školy, protože si myslíme, že to je opravdu téma, které je cílené vlastně na mladou populaci, která se vzdělává, která chce být aktivní v životě,“ nastiňuje další plány vedoucí projektu Edita Kudláčová. Data z dotazníků pak Český rozhlas ve spolupráci se Sociologickým ústavem Akademie věd vyhodnotí na podzim.

Záznam pořadu Trendy najdete v audioarchivu Českého rozhlasu Plus.

autor: vok
Spustit audio