Na zvonohru nelezu bez jištění, hraji rukama i nohama, říká skladatel Rejšek
Není tolik hráčů, kteří u nás umějí hrát na zvonohru. Jedním z nich je hudební skladatel a pedagog Radek Rejšek. „Nástroj je sestaven ze zvonů, které mají regulérní parametry běžného zvonu,“ vysvětluje rozdíl mezi zvonohrou a zvonkohrou. Na klávesy, které jsou připevněné táhly k srdci zvonu, hraje přední stranou dlaně, nohama pak na spodních pedálech. „Mechanika se musí občas promazat, seřídit,“ říká skladatel, který umí na zvonohru zahrát třeba Adama Michnu z Otradovic.
Související
-
Muzika pro mě byla odmalička všechno, strašně mě naplňovala, říká varhanice Katta
Být ambasadorkou varhanní hudby po celém světě chce být česká varhanice a cembalistka s uměleckým jménem Katta.
-
Harfa v lidech zanechává něco nepopsatelného, přesto bojuje o pozici plnohodnotného nástroje
Barbora Plachá nahrála hudbu Jana Křtitele Krumpholze na harfu z osmnáctého století. Krumpholz se zasadil o dnešní podobu harfy, byl vizionář. Jak si nástroj stojí dnes?
-
Ubývá míst, kam chodívala na koncert… Lucie Výborná na lodi s Jiřím Pavlicou v kraji Jana Skácela
V sobotu večer se Radiožurnál opět plavil na vlně dobré nálady, tentokrát doslova. Pozvání na loď přijal mimo jiné také muzikant Jiří Pavlica s částí své kapely Hradišťan.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.