Modernizovaná část dálnice D1 se otevírá řidičům. Do konce roku budou hotové další dva úseky

20. červenec 2017
Dálnice D1, kolona

Ve čtvrtek odpoledne se otevře sedmý zmodernizovaný úsek dálnice D1 – jde o zhruba pět a půl kilometru mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži. Jde o první zmodernizovanou část dálnice v letošním roce, na dalších šesti úsecích budou práce dál pokračovat.

Do konce roku jsou ještě připravené dva úseky, které by se letos také měly dokončit – jedná se o úseky mezi Psářemi a Souticemi a Velkým Meziříčím a Měřínem.

„Podle stavebního harmonogramu bude předpokládané zprovoznění v prosinci letošního roku. Doufáme, že nám nástup zimy bude přát,“ říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Do dnešního dne se opravilo kolem 42 kilometrů nové D1 na pozemku té původní, na konci roku by to mělo být přes 60 kilometrů, pokud bude přát počasí. „Závěrečné technologie nejsou až tak nezbytně náchylné k problémům kvůli počasí,“ dodává Rýdl.


Velká rekonstrukce dálnice D1 začala v roce 2013. Podle původních plánů měla skončit v příštím roce, to se ale nepodaří a nyní se počítá s tím, že bude modernizace dálnice D1 hotová v roce 2020.

Letos měly začít práce ještě na dvou úsecích – mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem a mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, zatím se tam ale nic neděje. Modernizace D1 má být přitom hotová do roku 2020.

„Harmonogram je naplnitelný, dokonce na něm trváme. Velmi na nás tlačí ministerstvo dopravy, abychom ho dodrželi. Myslím si, že dokonce nedočerpáme předpokládaný globální rozpočet 20 miliard korun,“ míní Rýdl.

Kompletní oplocení dálnic do roku 2020

Modernizace dálnice mezi Prahou a Brnem ale není jedinou velkou opravou, do které se stát pouští. V létě dělníci začali s opravami dálnice D2 směrem do Bratislavy, na hradecké D11 je zase kvůli rekonstrukci zúžená vozovka. Tento režim by měl skončit už tuto sobotu, kdy by měla auta začít jezdit v každém směru ve dvou pruzích.

Oprav se v létě dočká i silniční okruh kolem Prahy, konkrétně půjde o úsek spojující dálnice D6 a D5. Velkým projektem je pak dostavba jihočeské dálnice D3. Letos začali dělníci stavět skoro jedenáctikilometrový úsek Ševětín-Borek.

Velkým problémem českých dálnic jsou srážky se zvěří – podle Rýdla je kompletní oplocení dálniční sítě naplánováno zhruba do roku 2020. „Tam, kde stavíme nové dálnice, nebo modernizujeme, automaticky oplocení přidáváme,“ uzavírá mluvší Ředitelství silnic a dálnic.