Letecké spojení mezi Prahou a Bruselem
Blížící se vstup naší republiky do Evropské unie - jak konečně v našem vysílání dnes připomínáme, dojde k němu přesně za 100 dnů - se projevuje také ve zvýšeném cestování mezi Prahou a Bruselem. Nejlépe samozřejmě tím nejrychlejším a nejpohodlnějším způsobem, tedy letadlem .
Marcela Picková: My jsme tady tento trend zaznamenali už na jaře roku 2003, kdy proběhlo referendum o vstupu a zvýšený zájem o lety do Bruselu projevili hlavně politici, diplomaté obchodníci?
...říká mluvčí Českých aerolinií Marcela Picková. A její slova potvrzují čísla.
Marcela Picková: Zatímco v roce 2002 jsem přepravili mezi Prahou a Bruselem 66 800 cestujících, za ten loňský rok 2003 jich bylo zhruba okolo 75 tisíc. Předpokládáme, že se vytíženost linky Praha Brusel v prvních čtyřech měsících tohoto roku ještě více zvýší.
Přibližně stejný počet cestujících eviduje i belgická společnost SN Brussels Airlines, která je druhým přepravcem mezi Prahou a Bruselem.
Jana Valešová: Za loňský rok přepravily SN Brussels Airlines mezi Prahou a Bruselem a zpět více než 74 tisíc cestujících, což znamená využití asi více než 64 procent kapacity letadla.
....informuje Jana Valešová z pražského zastoupení SN Brussels Airlines.
Jana Valešová: Očekáváme nárůst našich cestujících zejména potom některých vládních delegací.
Nepočítaje dopravu na letiště, dobu nezbytného odbavení a pak zase jízdu z letiště do města, trvá cesta letadlem mezi Prahou a Bruselem nebo naopak přibližně 75 minut.
Jana Valešová: SN Brussels Airlines létá dvakrát denně vlastními letadly, máme spojení ve 12:05 a potom v 17:05 večer a ještě naši cestující mohou využít další dva lety, které nabízíme ve spolupráci s Českými Aeroliniemi a to je ráno a večer.
K tomu Marcela Picková z ČSA dodává.
Marcela Picková: Největší zájem je pochopitelně o ranní odlety z Prahy, které jsou pro začátky jednání naprosto ideální. Většina cestujících, kteří do Bruselu jedou tak se vracejí navečer ten stejný den, nebo další den.
Jana Valešová považuje nabídku letů mezi Prahou a sídlem EU v současné době za dostatečnou.
Jana Valešová: Tyto čtyři lety v současné situaci pokrývají potřebu přepravy mezi Prahou a Bruselem a v případě potřeby je samozřejmě možno kapacitu zvýšit.
Na to jsou připraveny i ČSA.
Marcela Picková: Pokud by byl tak velký zájem tak bychom pochopitelně ještě navýšili operativně počet linek, ale vzhledem k tomu, že máme vlastně dva lety denně a dva další na kterých účelově spolupracujeme SN Brussels Airlines, tak toto denní uspořádání příletů a odletů je naprosto ideální.
Příspěvek o leteckém spojení mezi Prahou a Bruselem připravil Jaroslav Skalický.