Konstruktér Brødreskift: Hydroplány na elektřinu už dnes najdou komerční využití na krátkých letech
Tomas Brødreskift sestrojil první norský hydroplán na elektřinu. Zvlášť u strojů přistávajících na vodě dává podle něj pohon na elektřinu smysl, protože elektromotor je při tom lehčí, než klasický spalovací agregát. Hydroplán se tak na vodě chová lépe. Na krátké vzdálenosti už dnes elektroletadla a hydroplány najdou komerční využití – hlavně v Norsku nebo v Kanadě, myslí si Brødreskift. Věří, že v budoucnu můžou elektroletadla některým lidem výrazně zvýšit kvalitu života.
Co by měl být první krok k tomu, abychom se vyhnuli momentu, kdy náš svět přestane být obyvatelný? Podcast Budoucnost R se ptá vědeckých osobností z různých oborů – od genetiky až po mobilitu. Na nové epizody se můžete těšit vždy ve čtvrtek. Poslouchejte každý týden na webu Radiožurnálu a v aplikaci mujRozhlas.
Prohlédněte si, jak vypadá norský hydroplán létající na elektřinu:
Související
-
Češi chtěli létat bez emisí. Vyvinuli elektrický letoun a teď se chystají přeletět Mont Blanc
Martin Štěpánek a Zdeněk Němec vidí budoucnost letecké dopravy právě v elektrickém pohonu. Vrhli se do práce na vlastním letadle a vzali i reportéra Vojtěcha Kovala.
-
Lidé jsou kreativní, zůstanou před roboty, věří expert na budoucnost práce
Která zaměstnání budu existovat a která zaniknou? A čím to, že už dnes mladí lidé nehledají takzvanou pořádnou práci?
-
Teprve v mimořádné situaci se pozná, jestli je posádka profesionální, tvrdí pilot
Richard Santus provozuje aerotaxi, létá s moderními stroji i veterány z druhé světové války. Jak se pozná dobrý pilot od špatného?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.