Kombinace piva a bible se Australanům zajídá. Největší pivovar obviňují z homofobie

14. březen 2017
pivo, přípitek

Australské bary přehodnocují odběr piva od pivovaru, který spolupracuje s neziskovou organizací propagující bibli. Ta letos slaví dvě stě let od svého založení a pivovar Coopers k výročí vyrobil limitovanou edici svého světlého piva s citáty z Písma. Kampaň ale má zjevně úplně opačný efekt, než tvůrci zamýšleli.

Pivovar se dostal do potíží, když se v kampani začalo mluvit o manželství párů stejného pohlaví. Organizace Bible Society totiž vydala asi šestiminutové video, ve kterém o problematice homosexuálních manželství debatují nad pivem Coopers dva australští poslanci.

Andrew Hastie jako pravověrný křesťan zastupoval příznivce tradiční rodiny, Tim Wilson zase právo homosexuálních párů na plnoprávný sňatek. Smyslem videa bylo podle Bible Society ukázat, jak může vypadat kultivovaná debata, ve které se oponenti vzájemně neurážejí a jeden druhému naslouchají.

Nahrávka ale měla úplně opačný efekt, než jaký tvůrci zamýšleli a pivovar Coopers už podle prohlášení na sociálních sítích ztrácí zákazníky.

Část zákazníků odmítá nakupovat Coopers, protože se podle nich pivovar přihlásil k homofobii. Společnost Bible Society je totiž otevřeně proti rovnosti homosexuálních svazků s těmi tradičními.

Společnost Coopers ale tvrdí, že nemá s videem nic společného a nepovolila použití své značky jako sponzora klipu. Další kupci mají problém už s faktem, že se pivovar otevřeně přihlásil k církvi a jejím postojům.

  • Reportáž