Kampaň o úsporách EET vytvářela firma s nejdražší nabídkou. Měla nejlepší umělecký dojem, hájí se úřad

23. duben 2017
Zprávy z

Soutěž na reklamní kampaň, která upozorňovala na až miliardové úspory s příchodem elektronické evidence tržeb, vyhrála firma s nejdražší nabídkou. Podle Generálního finančního ředitelství získala vítězná společnost nejvíce bodů ve výběrovém řízení. Vedle ceny se údajně hodnotil i umělecký dojem. S informací přišla MF Dnes.

„Víte, co znamená 18 miliard? To jsou třeba platy zdravotníků a vybavení 18 nemocnic nebo za to může být 140 škol a školek," líčil mužský hlas v reklamě firmy McCann-Erickson Prague. Pro kampaň, která běžela od loňského června do letošního února, vytvořila jedna z největších mediálních agentur na českém trhu také rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a bannery na internetu. Celkem za to chtěla přes 3,5 milionu korun.


Do tendru se přitom přihlásily další dvě firmy, které si účtovaly až o 400 tisíc méně. „Vyhrála firma, která získala nejvyšší počet bodů," brání v MF Dnes mluvčí Generálního finančního ředitelství Petra Petlachová zadavatele soutěže, který spadá pod ministerstvo financí.


Petlachová odmítla více o zakázce mluvit. Odkázala přitom na informace na internetu, ze kterých vyplývá, že pro stát byla cena stejně velkým hodnoticím kritériem jako umělecký dojem, tedy kreativita, originalita a funkčnost, za který firma dostala skoro plný počet bodů.


Agentuře Nydrle, která přišla s levnější nabídkou a skončila druhá, se kritéria nelíbí. „U státních tendrů má cena jako hodnoticí kritérium většinou rozhodující váhu od 60 procent výše, ale jsou i soutěže, kde o vítězi rozhoduje cena z 90 procent," namítá kreativní ředitel firmy Roman Čihalík.

autor: kro
Spustit audio