Jen minimum lidí zrušilo pobyt v Krkonoších, nevadí ani nedostatek sněhu

7. leden 2014

Velká krkonošská horská centra se o Vánocích zcela zaplnila. Dobrý začátek zimní sezony mají za sebou i tamní wellness zařízení. Naopak níže položená lyžařská střediska počítají ztráty. Na vině je nedostatek sněhu.

Do nejvyšších českých hor přijeli na svátky většinou ti turisté, kteří by jinak přišli o zálohu na ubytování. Často využívali doplňkových služeb.

„Já jsem čekal, že tady bude moře sněhu. Nakonec když to tady vidím, tak si vůbec nezalyžuju. Zase na druhou stranu pěkné prostředí, tak jsme alespoň vyrazili na procházku,“ popsal svoji zkušenost Zdeněk Hendrych ze Sokolova.

V provozu je asi jen polovina sjezdovek. Na většině leží pouze technický sníh. Podmínky nepřejí ani běžeckému lyžování, a tak turisté o to více využívají jiných služeb, potvrzuje vedoucí infocentra ve Špindlerově Mlýně Martin Jandura:

„Mnoha lidem se nelíbí, že se nedá lyžovat. A s tím bohužel nikdo nic nenadělá, ale Špindl jako jedno z mála středisek nabízí množství wellnessů, bazénů, akvaparků. Takže si myslím, že ve Špindlu je o zábavu postaráno.“

Víc než sjezdovky lákají bazény a lázně

V bazénech a saunách bylo o Vánocích plno. Wellness střediska si tak sezonu chválí. Hůře jsou na tom ale provozovatelé menších sjezdovek v nižších polohách. Jejich svahy pokrývá tráva, a tak vleky zatím stojí.

Naopak vydělávají střediska, která jsou v provozu. Na upravených sjezdovkách je někde až moc lyžařů, potvrzuje instruktor lyžování ve Špindlerově Mlýně Jiří Cupák, který zrovna vedl skupinu pěti dětí.

„Já se maximálně snažím vést vláček místy, kde je co nejméně lyžařů. Dneska je to obtížné, protože jezdí jen modrá sjezdovka tady ve Svatém Petru,“ dodal.

Různá je situace u poskytovatelů ubytování. Větší hotely a penziony neměly významné problémy. Například ve Špindlerově Mlýně se všechna stornovaná místa hned zaplnila novými zájemci. Stejná situace je i v Janských Lázních.

„Storna v malé míře jsme zaznamenali. Nicméně většina, těch 98 procent klientů, dorazila,“ doplnil vedoucí infocentra Marek Šustr.

Hůře jsou na tom menší ubytovatací zařízení. Hlavně ta, která mají příliš vstřícné podmínky pro zrušení zájezdu. Obecně totiž platí, že kdo vybral za ubytování zálohu, o své klienty nepřišel.

autoři: nib , Hana Novotná
Spustit audio