Jak odlišit dobrou restauraci od té špatné? Nenechte se řídit prázdným žaludkem!

22. červenec 2018
pivo

Je doba dovolených a turisté se pro mnoho restauratérů stávají lovnou zvěří a často i velmi snadnou kořistí. Výsledkem je nespokojený zákazník s prázdnou peněženkou. Jak se vyhnout zklamání?

Turista se v mnoha situacích chová zmateně, nervózně, pod tlakem unavené manželky nebo hladových dětí dělá urychlená rozhodnutí, utrácí zbůhdarma peníze za různé pitomosti a nakonec je pak naštvaný sám na sebe a na celý svět kolem. Ani není na vině, jen se nachází v neznámém prostředí, které mu někdy nevychází v ústrety a snaží se jej i malinko napálit.

Mám pár drobných rad, které sice nejsou stoprocentní, ale určitě mohou být vodítkem, jak si nepokazit gastronomický zážitek a hlavně neplatit za něco, co jsme vlastně vůbec nechtěli. Já se mám na pozoru před restauracemi, které mají na oknech nalepeny fotografie jídel. Pokud nejsem zrovna v Japonsku nebo v Číně, kde člověk nerozumí ani slovo, tak je to většinou turistická past.

Stejně tak se vyhýbám restauracím, které se nacházejí přímo na hlavních turistických trasách. Ulice, kudy se valí památek chtivý dav rozhodně nebrat! Každá malá ulička za rohem většinou nabídne lepší kvalitu v poměru ceny a výkonu. Též jsou mi podezřelé podniky, co mají tlustý jídelní lístek psaný v mnoha světových jazycích od francouzštiny přes ruštinu až po korejštinu. Tam bývá průměrné jídlo za nadprůměrnou cenu.

Menu bistra v kempu u Úbislavi na Šumavě

Úplně nepřijatelné jsou pro mne restaurace, které si najímají pouliční naháněče, co na vás mávají nějakým meníčkem a slibují neuvěřitelné zážitky. Ty pak většinou opravdu nastanou! Dejte raději přednost obyčejným, spíše rodinným hospůdkám, které mají menu psané křídou na tabuli, nechte si doporučit místní pivo a domácí víno.

Zde ani turistické menu nebývá úplná tragédie, dá se to jíst, je to čerstvě vařeno a za rozumnou cenu. Pokud vám někdo nabídne osvěžující nápoj s ledem, řekněte si spíše o méně ledu, je to lepší pro vás žaludek a navíc dostane do sklenky to, co tam skutečně patří a ne zmrzlou vodu. A ještě rada nakonec. Nikdy se nerozhodujte o kýžené restauraci s úplně prázdným žaludkem, to pak vaše preference klesají na nulu a navíc vám může být špatně! 

Spustit audio
autor: Pavel Maurer