Jak nejdříve přivoláme hasiče
Každý z nás se někdy může ocitnout v situaci, kdy se neobejde bez pomoci hasičů. V takovém případě nejčastěji bereme k ruce telefon a vytáčíme tísňovou linku. Jak by měl takový rozhovor s dispečery operačního pracoviště vypadat? Pokud se ocitneme u události, která se bez pomoci hasičů neobejde, máme prakticky dvě možnosti. Přivoláme je z pevného telefonu, použitím tísňové linky s číslem 150.
Pokorný: Tato linka vede na příslušné operační středisko hasičů v příslušném okrese.
Říká ředitel Hasičského záchranného sboru v Kutné hoře Jiří Pokorný. Druhou variantou je přivolat pomoc mobilním telefonem, také na 150 nebo na mezinárodní číslo 112.
Pokorný: Na krajském operačním středisku je potřeba uvést bez prodlení jméno, adresu a okres, aby operátor mohl rychle reagovat.
Operátor zpravidla přepojuje na místně příslušné operační středisko, bývalé okresní dispečinky.
Pokorný: Operační důstojník provede vytěžení události, klade další otázky týkající se popisu příhody a přesné lokalizace.
Důležité je zachovat klid a rozvahu. Ve vypjaté chvíli i sekunda může být dlouhá.
Pokorný: Tento rozhovor by měl trvat asi půl minuty a údaje by měly být vyčerpávající. Často voláme ještě zpátky, abychom si ověřili pravdivost informace.