Jak nejdříve přivoláme hasiče

17. únor 2004

Každý z nás se někdy může ocitnout v situaci, kdy se neobejde bez pomoci hasičů. V takovém případě nejčastěji bereme k ruce telefon a vytáčíme tísňovou linku. Jak by měl takový rozhovor s dispečery operačního pracoviště vypadat? Pokud se ocitneme u události, která se bez pomoci hasičů neobejde, máme prakticky dvě možnosti. Přivoláme je z pevného telefonu, použitím tísňové linky s číslem 150.

Pokorný: Tato linka vede na příslušné operační středisko hasičů v příslušném okrese.

Říká ředitel Hasičského záchranného sboru v Kutné hoře Jiří Pokorný. Druhou variantou je přivolat pomoc mobilním telefonem, také na 150 nebo na mezinárodní číslo 112.

Pokorný: Na krajském operačním středisku je potřeba uvést bez prodlení jméno, adresu a okres, aby operátor mohl rychle reagovat.

Operátor zpravidla přepojuje na místně příslušné operační středisko, bývalé okresní dispečinky.

Pokorný: Operační důstojník provede vytěžení události, klade další otázky týkající se popisu příhody a přesné lokalizace.

Důležité je zachovat klid a rozvahu. Ve vypjaté chvíli i sekunda může být dlouhá.

Pokorný: Tento rozhovor by měl trvat asi půl minuty a údaje by měly být vyčerpávající. Často voláme ještě zpátky, abychom si ověřili pravdivost informace.

autor: trn
Spustit audio

Více z pořadu