Inspektoři ČOI bezplatně radí s reklamacemi i problémovým prodejem

15. leden 2013

Pokud si nevíte rady se zamítnutou reklamací, naletěli jste při předváděcích akcích nebo máte problémy s výměnou zboží v internetovém obchodě, můžete se obrátit na odborníky. Inspektoři České obchodní inspekce vám poradí po emailu, telefonu nebo za nimi můžete přijít.

Karel Havlíček, zástupce ředitele České obchodní inspekce pro Jihočeský kraj a Vysočinu připomíná, že kromě centrály v Českých Budějovicích jezdí inspektoři na konzultační hodiny také do okresních měst.

„V současné době je to tak, že v téměř každém bývalém okresním městě máme v nějakém pravidelném intervalu svého inspektora, který tam sídlí zpravidla u místního živnostenského úřadu, a kde se spotřebitel může přímo s ním osobně sejít a konzultovat problém.“

Seznam měst a míst, kde se lidé můžou obrátit na inspektora a poradit se sním lze najít na internetových stránkách České obchodní inspekce.

„Jsou tam osobně minimálně jednou za měsíc, samozřejmě si potom můžou dojednat schůzku individuální, protože my těmi okresy projíždíme i v rámci dozorové činnosti. Jednou za měsíc tam ty čtyři hodiny prostě jsme,“ pokračuje Havlíček.

„Je lepší se objednat, ale nemůže se stát, že když tam člověk přijde bez objednání, že nebude vyslechnut. Skladba dotazů je všude stejná. Nejčastěji se spotřebitel ptá, jak postupovat, když neúspěšně reklamoval a potom následují běžné problémy. Že se mu ‚nepovedla‘ předváděcí akce, nebo že se cítí poškozen chováním prodávajícího. V těchto místech se na nás v loňském roce obrátilo přibližně 400 lidí,“ dodává Karel Havlíček.

autoři: Romana Kostohryzová , jam
Spustit audio