Firmy musí fungovat v souladu s potřebami společnosti, říká Pavlína Kalousová. Pomáhá jim s trvale udržitelným podnikáním

27. říjen 2017

Je předsedkyní platformy Byznys pro společnost a řadu let firmy učí, jak být více společensky zodpovědné. „Když budou respektovat prostředí, tak to bude dobré nejenom pro společnost, ale i pro ně,“ vysvětluje. Mají o to české podniky zájem? Jaké jsou zásady trvale udržitelného podnikání? A komu pomáhá den Národní potravinové sbírky?

Pavlína Kalousová je ambasadorkou trvalé udržitelnosti a diverzity. Myšlenka udržitelnosti vychází uvědomování si limitů naší planety. „Potřebujeme stále více vody, stále více jídla,“ vypočítává například. „V dlouhodobém horizontu si lidstvo uvědomilo, že tím způsobem, jakým žije, nemůže žít navždy.“

Ve své práci často vysvětluje, proč by se měly firmy o trvale udržitelné podnikání zajímat: „Aby dlouhodobě udržely svůj zisk a aby mohly dlouhodobě fungovat, tak to musí dělat v souladu s tím, jaké jsou potřeby společnosti.“ Firmám pak pomáhá vyvinout programy, díky kterým mohou problém trvalé udržitelnosti řešit.

Platforma Byznys pro společnost stojí také za Národní potravinovou sbírkou. Ta letos proběhne 11. listopadu. Když tento den přijdete do obchodu, který je do sbírky zapojený, můžete si vyžádat nákupní seznam a nakoupit podle něj pro sbírku. Zboží jde potom do neziskových organizací nebo potravinových bank a odtud k potřebným.

„Stoprocentně evidujeme každou instantní polévku, která se vybere,“ říká Pavlína Kalousová. Nemusíte se tedy bát, že by potraviny skončily v nepravých rukách. „Ty potraviny, které se vyberou, zůstávají v místě, kde se vyberou. Neputují nám přes celou republiku,“ dodává.

  • Kultura
  • Rozhovor