Dobříš omezila auta před školou. Doprava byla nebezpečná, víc dětí chodí pěšky, popisuje místostarostka
Půlhodinu před osmou hodinou ranní nesmí do „školní“ ulice v Dobříši žádné auto. „Před zavedením zákazu byla situace před školou velmi nebezpečná. Automobilová doprava byla neudržitelná,“ vysvětluje místostarostka Jindřiška Romba popud k místnímu projektu Běž pěšky do školy. Dodává, že důraz při něm kladla na spolupráci s rodiči. „Domnívám se, že se ten problém nepřesunul, naopak jsme dopravu malinko rozmělnili a někteří rodiče opravdu nechávají své děti chodit pěšky,“ míní.
Jaká návazná opatření na omezení aut před školou Dobříš přichystala? Poslechněte si rozhovor.
Související
-
Je lepší, aby ohleduplnost na silnicích byla předvídatelná, hájí Dolínek odstup aut od cyklistů
Jakému postihu by měli být vystaveni řidiči motorových vozidel, pokud při předjíždění cyklisty nedodrží povinnou vzdálenost 1,5 metru? Odpovídal poslanec ČSSD Petr Dolínek.
-
Zdražit jízdné byla nutnost. Impulz k přesednutí do aut to ale není, věří ministr dopravy
Jízdné na železnici zdražilo v prosinci o 15 %. Dotklo se to nejenom rychlejších spojů, ale plošně celé železniční sítě. Ceny zvedli jak České dráhy, tak soukromí dopravci.
-
Užívání auta, spotřeba masa, volba zaměstnání. Klima máme pořád v rukou, vyzývá klimatolog
Klimatolog Miroslav Trnka upozorňuje, že se zvyšuje extremita horkých vln a sucho střídají povodně. Dobrá zpráva ale je, že začínáme změnu klimatu vnímat jako problém.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka