Do Vánoc otevřeme několik desítek externích výdejních míst, říká šéf České pošty

Česká pošta slibuje modernizaci – chce snížit počet zaměstnanců, připravuje vydávání zásilek ve spolupráci s externími partnery a velkou část svých poboček přemění na partnerská místa. Šéf České pošty Roman Knap potvrzuje, že prvních několik desítek externích výdejních míst začne fungovat letos před Vánocemi.

Jednáme se starosty, s čerpacími stanicemi, s trafikami nebo provozovateli samoobsluh,“ říká Roman Knap, podle kterého se novinka bude týkat nejdříve středních a větších měst, menší města přijdou na řadu až v druhé vlně.

Lidé si budou moci vyzvednou balíky nejenom na poštách, ale i na externích výdejních místech, spousta služeb bude digitalizovaná. „Nebudou potřebovat přepážkového pracovníka, aby například odeslali doporučený dopis, aby si zřídili datovou schránku a podobně,“ přibližuje.

Zachováno bude 3 200 poboček, které budou plnohodnotné včetně specializovaných služeb.
Roman Knap

Zmizí tak z malých obcí Česká pošta, kterou nahradí samoobslužný kiosek? „V tuto chvíli chceme moderní technologie zavádět ve městech, v business centrech, kde jsou lidé zvyklí moderní prvky používat,“ nastiňuje.

I v samoobslužných poštách podle něj ale budou nějací zaměstnanci, kteří se budou věnovat zákazníkům a pomohou jim službu použít. „Není to o tom, že by zákazník stál v kiosku a nedostal vůbec žádnou podporu,“ ubezpečuje.

Stejná služba při menším počtu lidí

Z České pošty podle Knapa ročně odejde okolo sedmi tisíc lidí, stejný počet lidí pak musejí každoročně nabírat společně s dalšími pěti tisící brigádníků. „To je náborový aparát, který ročně najme dvanáct tisíc lidí, a to není možné dělat při současné situaci na trhu práce,“ vysvětluje.

Postupnou automatizací tak Česká pošta chce přejít na systém, kdy službu ve stejné nebo lepší kvalitě budou schopni zákazníkům dodat při menším počtu lidí.

autoři: Marie Bastlová , prh
Spustit audio

Související