Dan Ťok o novém provozovateli mýta: Udělali jsme transparentní soutěž

Výběrčím dálničního mýta od roku 2020 bude konsorcium firem CzechToll a SkyToll ze skupiny PPF. Firma Kapsch skončila ve výběrovém řízení jako druhá. „Všechny kroky byly, jak měly být – podle zákona,“ říká ministr dopravy Dan Ťok z hnutí ANO. Jaké očekává nyní kroky ze strany firmy Kapsch?

 „Máme platnou smlouvu, věci běží, že to mohou napadnout u soudu nebo pokračovat v rozkladu rozhodnutí, to je všechno na jejich uvážení,“ říká s tím, že Kapsch může podat návrh na zákaz plnění smlouvy, otázka je, zda jim soud nebo úřad vyhoví.

„Udělali jsme transparentní soutěž,“ zdůrazňuje s tím, že kdyby Kapsch dal lepší nabídku než vítězná společnost, tak by bezpochyby vybrali jeho a smlouvu s ním podepsali.

Připomíná také, že Kapsch vybíral mýto poměrně lukrativně – že se mu taková situace nelíbí a že mu utíká zakázka, to podle Ťoka není pro žádnou firmu příjemné.

D1 se dokončí v roce 2021

Povinná výbava auta se mění. „Chtěli jsme ulehčit život řidičům,“ vysvětluje Dan Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok

Řidiči s sebou od 1. října nebudou muset vozit v autě tolik věcí. Podle vyhlášky ministerstva dopravy se mění složení lékárničky i povinné výbavy. Lidé taky nebudou muset pravidelně měnit lékárničku kvůli expiraci, pokud ji neotevřou. 

Podle původních plánů by měla být letos skončena dálnice D1, podle Ťoka ale skončí v roce 2021. „Pokud by k modernizaci dálnice D1 všichni moji předchůdci přistoupili ve stejném tempu, v jakém to děláme my, tak ten termín je dodržen,“ upozorňuje.

Dodává také, že ve veřejnosti je vyvolán pocit, že se dálnice postaví přes noc, úsek dálnice se přitom staví dva až tři roky, připravuje se deset až dvanáct let.

„Říkat, že to bude zítra hotové, je sice hezké přání, ale nesplnitelné,“ uzavírá.

autoři: Marie Bastlová , prh