Clickbaity a fake news už si na Facebooku nevydělají. Zákaz dostaly i obrazy smrti

14. září 2017
Facebook - laptop - notebook - sociální sítě - sociální síť

Vydělávat na reklamě na Facebooku teď bude složitější. Společnost chce připravit o výdělky stránky, které sdílejí nepravdivé zprávy nebo senzacechtivé titulky.

Facebook zpřísnil pravidla pro ty, kteří chtějí vydělávat na reklamě na této sociální síti. Reagoval tak na kritiku, že teď se k penězům dostanou příliš snadno autoři senzacechtivých titulků nebo falešných zpráv, tedy takzvaných fake news. Aby tedy někdo mohl vydělávat na facebookové reklamě, musí být obsah, který zveřejňuje, autentický a nikoho neurážet.

Kromě lživých zpráv by tak mohlo typicky jít také o takzvané clickbaity, tedy články s klamavým titulkem, jejichž účelem je jen to, aby na ně lidé klikali a z Facebooku přešli na jiné stránky. Zakázané bude i zobrazování smrti nebo zranění po tragických událostech.

Facebook chce taky přísněji sledovat nenávistné projevy. Obsah příspěvků budou prověřovat další tři tisíce lidí, tento tým se tak téměř zdvojnásobí.

Podle agentury Bloomberg se Facebook obává tlaku svých pěti milionů reklamních klientů, kteří jsou čím dál citlivější na to, že se jejich výrobky objevují vedle příspěvků, které by mohly někoho urážet. To bude důležité zvlášť teď, když Facebook podobně jako třeba YouTube začíná umisťovat reklamy přímo do videí a ne jen vedle nich.

Internetová reklama poprvé překoná televizi

Za trh s internetovou reklamou letos podle konzultantské společnosti Zenith firmy utratí v přepočtu skoro 4,5 bilionu korun. Poprvé by tak internetová reklama měla překonat televizi.

Největší kus z tohoto koláče ukusují právě Facebook a další internetový gigant Google, který provozuje třeba i portál Youtube. Dohromady získají asi čtyřicet procent tržeb z internetové reklamy.

  • Reportáž