Českou vlajkou na billboardech chceme ukázat deziluzi z postoje státu, říká Marek Pavlas
Pro majitele reklamních zařízení platí od pátku pětidenní lhůta na odstranění reklamních billboardů kolem dálnic a silnic I. třídy. Někteří z nich ale s nařízením nesouhlasí, přelepují je nekomerčním obsahem – třeba českou vlajkou. „Tím, že jsme zalepili komerční motiv, tak se snažíme předcházet škodám,“ vysvětluje prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy Marek Pavlas.
K fyzickému odstranění nedošlo z toho důvodu, aby vyšli státu vstříc a šetřili prostředky daňových poplatníků. „Ve chvíli, kdybychom fyzicky zařízení odstranili, tak vzniknou nezvratné škody,“ upozorňuje.
Billboardy je podle něj třeba rozlišovat a nelze jej házet do jednoho pytle – nesouhlasí například s tím, že někteří provozovatelé nadále provozují na plochách komerční sdělení. „S tím nesouhlasíme, zákon je třeba respektovat,“ ubezpečuje.
Uznáváme právo státu měnit pomocí zákonů pravidla hry, ale musí přitom dostát svých závazků, nemůže je měnit v průběhu hry. Marek Pavlas.
Zákon sice ukládá odstranit reklamní zařízení, ale s tím, co s billboardy provedli, už podle něj nejde o reklamní zařízení. „Motiv státní vlajky není reklama,“ dodává.
Nepřijde mu rovněž nedůstojné využívat státní symbol České republiky pro účely podnikatelského sporu. „Naopak, pomocí vlajky chceme ukázat deziluzi z postoje státu, který podle nás nedodržuje závazky, které jsme spolu uzavřeli v minulosti,“ uzavírá.
Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte v našem iRadiu nebo kliknutím na odkaz přímo v tomto článku.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.