Budoucnost jim patří. Když ale samořiditelná auta závodí, snaží se zatím hlavně projet cílem

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy 03383669.jpeg

Do cíle jednoho z prvních závodů samořiditelných aut se v Kalifornii dostaly čtyři z devíti přihlášených vozů. Šlo o výsledek snažení týmů složených ze studentů a zaměstnanců startupů. Úspěchem bylo zcela jasně projet na členité trati cílem.

Devět týmů se utkalo v severní Kalifornii na dvoumílovém okruhu. Součástí závodů bylo i testování samořiditelných modelů autíček, organizátoři pozvali také amatérské týmy i nezávislé vývojáře jednotlivých kamer a sensorů a dali jim možnost otestovat zařízení přímo na vozidlech.

Soutěžící dostali za úkol naprogramovat software pro aut, která disponovala senzory potřebnými k tomu, aby dokázala sama řídit. O prvním dubnovém víkendu vše vyvrcholilo závodem, při kterém měla auta za úkol projet asi tři kilometry dlouhou dráhu. Ve vozidlech byl i řidič připravený zasáhnout v případě, že by navigace selhala.

„Jednoho dne budeme schopni sledovat stroje, jak předvádějí výkony, kterých lidé nejsou schopni. Dnes je to spíše první jízda puberťáka v autoškole,“ vysvětlil pro agenturu Reuters organizátor závodu Joshua Schachter.

Inženýři využili dva dny na okruhu Thunderhill především k získávání dat z jízd v různých rychlostech a testování řídících algorytmů. „Nešlo o žádné závodění,“ píše na svém blogu NVIDIA.

Cílem nebyla tentokrát primárně výhra, ale ukázka možností programování samořiditelných aut, ve kterých technologické společnosti vidí budoucnost. Existují už ale i plány na reálné závody roboaut. Jmenují se Roborace a konat se budou na stejných okruzích, jako závody elektrických Formulí E.