Budoucnost je v propojení reality a digitálních technologií, říká nositel ceny za design

Že moderní technologie do designu nepatří? Omyl. V rozhovoru s Karolínou Koubovou to potvrzuje designér Václav Mlynář. A ví, o čem mluví. Studio deFORM, které spolu se svým kolegou Jakubem Pollágem vede, se v úterý stalo hlavním vítězem cen Czech Grand Design 2016.

Dvojice českých designérů si ocenění odnesla za originální hru KOSKI, která kombinuje klasickou stavebnici s počítačovou hrou. Původně přitom vznikla jako Mlynářova diplomová práce. A jak funguje?

„Kamera čte tvary a fyzické objekty a promítá na ně rozšířenou realitu,” popisuje designér. „Díky tabletu hra ožívá a otevírá se její další dimenze. Je to docela sranda,” usmívá se Václav Mlynář. „Obrazovka vlastně doplňuje fyzické hraní.”


Mlynář a Pollág se studiem deFORM uspěli v Cenách Czech Grand Design už v roce 2013, kdy si odnesli cenu Objev roku.

V propojení fyzického a digitálního světa je podle něj budoucnost. A to přestože jsme stále ještě limitovaní současnými technologiemi.

Pokud by vás zajímalo, kdy se KOSKI dostanou na trh, nejste sami. „V současnosti hledáme investici a chceme náš projekt dostat na Kickstarter,” říká designér Václav Mlynář s tím, že pokud vše půjde dobře, mohli byste si hru koupit koncem letošního roku.

Záznam celého rozhovoru si kdykoliv poslechněte v iRadiu.

autoři: als , kko
Spustit audio