Bude po zavedení povinné maturity z matematiky více neúspěšných studentů?
Podle Tomáše Feřteka může zavedení matematiky na některých typech škol zvednout neúspěšnost maturitní zkoušky až na 50 %. „Co se týká gymnázií, nemá smysl žádná hysterie,“ říká ministryně školství Kateřina Valachová z ČSSD.
„Studenti si už dnes více volí matematiku dobrovolně, více studentů gymnázií volí matematiku plus, protože většina špičkových vysokých škol ji vyžaduje. Reagujeme na samotnou volbu studentů,“ vysvětluje ministryně školství.
V roce 2022 dojde k povinnému zavedení maturitní zkoušky z matematiky na 104 oborech středních odborných škol. „Z nich více jak 80 už v tuto chvíli má dostatečný počet hodin z matematiky,“ tvrdí ministryně Valachová.
Chtěla bych připomenout veřejnosti, že jsem to byla právě já, která posunula start matematiky i pro gymnázia na rok 2021. Já jsem prosadila, aby se ke studentům přistupovalo fér.Kateřina Valachová
V letošním roce startují jednotné přijímací zkoušky, ve kterých budou muset ověřit své matematické dovednosti všichni studenti. „O 4 roky později začnou gymnázia matematikou v rámci maturitní zkoušky a o rok později střední odborné školy. Nikdo nikdy prostor, aby se připravili a byli úspěšní, neudělal.“ dodává ministryně.
Změní se vzdělávání v matematických dovednostech. „Chci aby byli připraveni na úspěch a abychom byli na špičce Evropy. V Československu byla maturita z matematiky povinná, byli jsme úspěšní vědci, skvělí strojní inženýři, lékaři a myslím si, že by bylo dobré se vrátit ambicí na špici,“ dodává Kateřina Valachová, ministryně školství za ČSSD.
Co má povinná matematika za cíl? Proč se netýká zdravotních sester? Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte v našem iRadiu nebo kliknutím na odkaz přímo v tomto článku
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.