Balíky na kód, brigádníci… Česká pošta se připravuje na předvánoční období

Na 350 tisíc doručených balíků denně. Takový je odhad České pošty pro předvánoční období. Jsou na takovou zátěž zaměstnanci připraveni? „Klienti jsou nespokojení, když nedostanou službu, za kterou si řádně zaplatili. To naštve každého,“ připouští generální ředitel České pošty Roman Knap, který říká, že předvánoční období pošta zvládne se ctí.

V době klesající nezaměstnanosti pracovní síla chybí podle Knapa téměř všude – problémy jsou nejvíce v Praze a velkých městech. Navzdory tomu se České poště podařilo přijmout více lidí.

„Udělali jsme opatření, dali jsme si cíl, že chceme nabrat pět tisíc brigádníků, v loňském roce to byly tři tisíce,“ upozorňuje s tím, že k dnešnímu dni mají 4 200 brigádníků.

Česká pošta prodá ročně losy za 900 milionu korun. A každý rok to roste.
Roman Knap

Česká pošta rovněž investovala do ploch v třídících centrech, a to například v Praze, Pardubicích, Ostravě, podařilo se také sehnat 500 vozidel, které budou jezdit pro Českou poštu. Posílená budou rovněž vlaková spojení.  

Pro balík bez občanky

Novinkou, kterou pošta spustila v říjnu, je vydání balíků na kód. „Funguje to, půl milionu máme vydáno tímto systémem,“ říká.

Pro vyzvednutí balíků v takovém systému lidé nemusí ukazovat občanský průkaz, při objednávání se musí zadat e-mail nebo telefon, na který přijde textová zpráva s kódem. Ten pak lze přeposlat, takže si pro balík může přijít kdokoliv jiný.  

Budou poštovní pobočky na českých nádražích? A je o stírací losy na pobočkách pošty opravdu zájem?

autoři: Tomáš Pancíř , prh
Spustit audio