Andrea Sedláčková bude točit film o hip hopu: Televizní show je velká mašinerie, o lidi v soutěži nejde

Česká režisérka žijící ve Francii Andrea Sedláčková se po snímku o dopingu a dokumentu o Václavu Havlovi chystá na natáčení filmu o hip hopu. Příběh, který bude točit v září na Slovensku, mimo jiné ukazuje, jak taková talentová show může člověka vynést na vrchol, a pak zničit. Jak nakonec ve filmu dopadnou slovenští hiphopeři v televizní soutěži?

Režisérka doposud točila filmy, které se odehrávaly v minulosti, nyní ale přiznává, že se těší na změnu – témata o moci, penězích a lidských vztazích považuje za současná. „Točit s mladými lidmi, kteří tančí hip hop, mi přijde velmi obohacující, mám ráda, když se můžu něco naučit,“ vysvětluje v rozhovoru s moderátorkou Lucií Výbornou.

Přiznává také, že v životě má často vše naplánované, a snad právě proto dochází k tomu, že mnoho věcí nevychází. „Nabídka na režírování filmu mne zastihla ve stavu, kdy jsem pochybovala, že budu ještě dělat režii,“ říká s tím, že scénář k filmu už byl hotový a na poslední chvíli se hledal člověk, který by se chopil režie.

Čtěte také

„Je to něco, co jsem ještě nedělala,“ dodává. Zároveň nastiňuje, že děj filmu se odehrává kolem televizní show, do které se dostanou tanečníci hip hopu, kteří si myslí, že jedou dělat soutěž, ale neuvědomí si, že jedou dělat show, která je naprosto zničí.


Rozpočet na desetidílné televizní show je 50 milion korun, to je více než rozpočet na film. Říkali mi, že lidé, kteří tam pracují, vědí, že to dělají jako show, o lidi, kteří se zúčastní soutěže, vůbec nejde.

Během přípravy na natáčení ale s překvapením zjistila, že realita televizních show je ještě horší, než scénář ukazuje – svět naprosto cynických lidí, kteří vědí, že to dělají pro peníze, a nikoliv proto, aby vyhrál někdo, kdo má talent.

Přesto ale prozrazuje, že v hudebním filmu nechybí happy end. „Je to žánrový film pro mladé, a také mám přirozenou tendenci k happy endu,“ usmívá se.

Začíná to být peklo, říká o tragédii v Nice

Režisérka, která dlouhodobě žije ve Francii, reaguje na tamní teroristické útoky různě, například u Charlie Hebdo měl člověk pocit, že je to sice strašné, ale že jde o něco výjimečného. „Čím více teroristických útoků je, tím více víme, že je to proti nám všem,“ vyzdvihuje.

A po teroristických útocích v Nice přiznává, že se rozplakala a říkala si, že to začíná být peklo. Připomíná také, že 70 procent Francouzů je nespokojeno s tím, jak se vláda stará o jejich bezpečnost, a volá po policejním státě – chtějí, aby vše kontrolovala policie.

Audio záznam celého rozhovoru si můžete poslechnout kliknutím na odkaz přímo v tomto článku a také v iRadiu.

autor: prh
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová