Zvládat finanční krize se musíme učit už jako děti na školách, myslí si firemní sociolog Bednář
Vojtěch Bednář je firemní sociolog, který se pohybuje uvnitř firem a pomáhá jim pracovat s lidmi. Po fázi šokující, spojující a rozdělující se lidé začínají obávat o budoucnost, říká ke koronakrizi. Říkáme, že milujeme změny, ale ve skutečnosti jsme konzervativní. Rádi uspokojujeme svoje potřeby a jednou z nich je pohodlí. Máme schopnost zapomínat nejhorší zážitky jako první: v minulosti vidíme spíš to dobré. Krize je ideální příležitost říct si, kdo a co je pro nás důležité.
Související
-
Žijeme v zemi, kde politici nehledají odpovědi na velké otázky, myslí si sociolog Biler
Po roce 1989 jsme měli pocit, že zpátky do Evropy existuje jen jediný směr, nevěděli jsme do čeho jdeme – Evropu jsme vlastně neznali, hodnotí Stanislav Biler.
-
Hledáme záchytné body a idealizujeme si minulost, říká sociolog Přibáň
V čem je původ politické nostalgie lidí v Británii, Americe i u nás? A jak upevnit důvěru v instituce?
-
Drbům se nevyhneme. A milostné vztahy? Raději ne na očích...
Vedení firmy chce vidět od svých zaměstnanců zejména dobrý výkon. Ten často přichází, pokud mezi lidmi panují dobré vztahy. Takovou atmosféru ale umí naladit pouze ...
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.