Segregace romských dětí? Sledujeme, zda k tomu v některých školách nedochází, říká náměstek
Když mu bylo asi osm let, tak ho z běžné základní školy přeřadili do speciální. To je příběh Juliuse Mika z Ostravy. Později Julius Miko společně s dalšími 17 romskými dětmi s podobným osudem vyhrál případ u Evropského soudu pro lidská práva. Jenže diskriminaci některé romské děti zažívají i v současnosti. „Takové zvláštní školy už dnes neexistují. Dnes máme systémové záruky, aby se to nedělo,“ říká k případu náměstek ministra školství Jiří Nantl z ODS.
Čtěte také
V Česku je podle údajů ministerstva i asi třicítka obcí, které zřizují jen jednu školu a ta je segregovaná nejspíš proto, že je v místě, kde bydlí větší romská komunita.
Ministerstvo školství prohlašuje, že chce se segregací skoncovat. Dnes svůj plán představí na jednání Rady Evropy ve Štrasburku. Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Romské děti je ve školách potřeba chápat jako bilingvní, vyplývá ze studie Univerzity Karlovy
Tým výzkumníků z Filozofické fakulty Univerzity Karlovy se vydal do šesti měst, ve kterých zjišťoval s čím se setkávají romsky mluvící děti při nástupu na základní školy.
-
Fuková plánuje řadu důležitých kroků v oblasti integrace a participace Romů
Na doporučení vládní zmocněnkyně Lucie Fukové jmenovala vláda začátkem ledna celkem 13 nových občanských členů Rady vlády pro záležitosti romské menšiny.
-
Vytrácí se romština. Hraje v tom roli škola? Odpovědi hledá výzkum realizovaný Seminářem romistiky
S čím se mluvčí romštiny setkávají, když jejich děti nastupují do vzdělávání? Problematikou se zabývá výzkum realizovaný Seminářem romistiky FF UK.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka