Miloš Borovička: Jsem spotřebitel, který se vždycky ozve a reklamuje

10. květen 2013

Po lince do brněnského studia Českého rozhlasu se v pátek spojil moderátor Jan Pokorný s právním poradcem časopisu dTest Milošem Borovičkou. „Dopracoval jsem se k otrkanému spotřebiteli,“ tvrdí a shrnuje některé zásadní změny, které přinese nový občanský zákoník.

„Právo je složitý fenomén, kterému ne každý skutečně rozumí. Sdružování je tedy logické,“ komentuje Miloš Borovička existenci různých organizací, které zastřešují spotřebitele, a to v rozličných oblastech. Hlavním tématem těchto skupin je jistě nový občanský zákoník, který vejde v účinnost 1. ledna 2014.

„Ten sice posunuje práva spotřebitelů, ale vyskytly se také interpretační problémy, protože některá ustanovení nejsou úplně jasná,“ zamýšlí se Miloš Borovička a jako příklad uvádí otázku záruk. „Když se stane, že se nám výrobek rozbije, po jeho výměně nepoběží nová záruční lhůta,“ upozorňuje.

Čtěte také

Ve vysílání mluvil také o předváděcích akcích. „Je to hlavně sociální problém,“ domnívá se. „Řada seniorů nemá, jak trávit volný čas. Když jim někdo nabídne zdarma výlet a setkání s jinými lidmi, líbí se jim to,“ vysvětluje Miloš Borovička. Senioři pak podle něj potlačují negativní zážitky a nepřemýšlejí ani nad užitnou hodnotou nakoupených věcí.

Jak se Miloš Borovička dívá na možné dělení potravin do tříd, a to podle jakosti? Co je princip sledovatelnosti výrobku a jak funguje v rámci Evropské unie? A jak hodnotí kauzu s koňským masem? I to se dozvíte ze záznamu rozhovoru.

Záznam celého rozhovoru s Milošem Borovičkou a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout také v iRadiu.

autor: šše
Spustit audio